Friday? Party! Saturday? Party! Sunday? Party! - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu Friday? Party! Saturday? Party! Sunday? Party! - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu

Friday? Party! Saturday? Party! Sunday? Party!

Blijf op de hoogte en volg Just

18 Oktober 2012 | Brazilië, Maringá

Zo he, dat was me een weekje wel.

Op dit moment zitten mijn gastbroertje en gastvader in Nederland.
Ze bezoeken Flavio, mijn oudste gastbroer, die op dit moment een uitwisseling doet in Nederland en over 2 maanden terugkeert naar het altijd warme Brazilë. Ze zijn, als ik het goed heb onthouden, eerst naar Ierland gegaan, vervolgens naar Liverpool, London, en na Nederland nog een paar dagen Parijs.

Prachtige toch niet?

Ondertussen gaat het met mijn Portugese spreekvaardigheid vind ik redelijk goed. In principe kan ik wel een beetje praten met mensen. Al heb ik last van het volgende: Hetzelfde woord duizend keer vergeten. Bijvoorbeeld het woord lopen, ik heb het ondertussen wel 10x gehoord maar vergeet het elke keer. Of het woord voor wakker worden: 'Acorde'
Dat woord heb ik ook wel 8x moeten horen om te onthouden.
Hoewel het voor woorden als dat natuurlijk niet zo erg is, het woord wakker worden kent namelijk vele synoniemen, zoals "EY", "WHAA" of een simpele slap op de wang.

Afgelopen vrijdag had ik een weer een feest van een meid die 15 was geworden. Groot feest weer, ook dit keer was een een gastenlijst.
Nou was ik in principe niet uitgenodigd (Ik kende de jarige niet), maar ging er wel heen. Voor de gastenlijst moest ik dan maar een valse naam gebruiken van een vriend die ziek was, of om een of andere reden niet kon komen.

Zij: "Goedenavond, wat is uw naam?"
Ik: "Mattheus Petrocelli"
Zij: "Mattheus Petrocelli... Mattheus Petrocelli... Die is al binnen."

Well... Fuck.
Iemand anders had die naam dus ook al gebruikt om binnen te komen.
Way to go Just!

Ze vroegen niet om een ID-kaart, dus ik hield gewoon stug vol dat mijn naam Mattheus Petrocelli was. Heb ik mezelf toch even mooi naar binnen gepraat na een minuut of 4.
En het was een leuk feest, dus worth it!

Zaterdag ben ik samen met vrienden naar een bar gegaan om een UFC fight te kijken. Was leuk een gezellige avond.

Zondag ben ik naar een huis van iemand geweest, groot joh mijn god. Zwembad, churrasco (Braziliaanse barbecue), en bitching muggen. Deze muggen hier herinneren je eraan waarom iemand ooit bedacht om anti-muggenspray te kopen. Als ze je bijten komt er op de plek waar je gebeten bent een klein druppeltje bloed en het jeukt als de tering.
Het is nu woensdag en ik krab ze nog steeds.

Ja Just. Lekker geen zonnebrand opdoen als je gaat zwemmen in de winter, erg verstandig van je. Verbrand die dag. Mijn huid was zo rood als een tomaat. Vreemd genoeg was het 2 dagen daarna al bijna niet meer zichtbaar.

Afgelopen dinsdag heb ik een skypegesprek gehad met een groep van een basisschool in Nederland. In kader van kinderboekenweek wilden zij skypen met iemand die in het buitenland, en laat de directeur van die school nou net de broer van mijn stiefvader zijn. Denk dat ik 10 minuten met ze heb geskyped. Grappige klas.

Gisteravond met wat klasgenoten de stad in geweest. Je kon in de klas vandaag precies zien wie er mee waren. Allemaal zo brak als wat de eerste paar uren. Heerlijk.

Dit weekend is er een soort kamp (2 dagen) met alle uitwisselingsstudenten uit het district, heb er zin in.

So long my friends,
Bedankt voor het lezen.

  • 18 Oktober 2012 - 21:38

    Erika:

    En lezen doen we Just!
    Ik lig heerlijk met zuslief in een hotel (morgen moet er weer een congres gedaan worden) ......dus lezen we jouw verhalen!

    Dus Mattheus, je feest er lekker op los?
    Komend weekend weer?

    En de temperatuur nog steeds hoog genoeg?

    Afgelopen dagen waren Jack en ik in Barcelona, ook niet verkeerd, 25 graden....waren we al heek blij mee!

    Tot lezens.

    Liefs Erika

  • 18 Oktober 2012 - 22:54

    Rob:

    Ha die Just, fijn zo snel alweer een verslag. Party on man! Je Portugees is blijkbaar al goed genoeg om jezelf een invite party in te charmeren ;-)
    Begint de Brazilianse salsa al door je bloed de mengen? Ik tango dinsdags met een aantal Argentijnen en Chilenen, versta er geen snars van, maar heb al ervaren dat hun cultuur een stuk hartelijker is dan wij hier gewend zijn: voordat we aan de slag gaan is er alwer een kwartier omhelzen voorbij.
    Wens je veel plezier bij de inbound weekeind en kijk alweer uit naar je volgende blog!

  • 19 Oktober 2012 - 11:49

    Karin:

    Hey Just, wat weer geweldig dit te lezen! Leuk en fijn dat je de blogs zo bij houdt. Foto's toevoegen een ideetje?
    Het is hier nu opeens zomers. Heerlijk zonnetje en over de 20 graden: lekkerrrr!
    Je bent vandaag naar het kamp; dat zal vast wel weer leuk en gezellig zijn. Heel veel plezier daar lieverd! x
    Mams (vergeet je muggenspray en sunprotector niet ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Just

18 Augustus naar Brazilië om daar een jaartje te vertoeven in de 65 jaar jonge stad Maringá. 17 jaar (29'11'1994) Gaan um rocke

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 28276

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 13 Juli 2013

Jaaruitwisseling naar Brazilië

Landen bezocht: