Het was een rustige week - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu Het was een rustige week - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu

Het was een rustige week

Blijf op de hoogte en volg Just

09 November 2012 | Brazilië, Maringá

Jeetje mensen, mijn blog is in totaal al ruim 1100 keer gelezen! Bedankt daarvoor!
Dit is volgens mij mijn 9e blog. Weet ik ook weer waarom ik deze blogs schrijf!

Mijn vorige blog was precies een week geleden. Een week waar niet heel erg veel in is gebeurd, maar, genoeg.

Vrijdag pizza gegeten bij een vriend van mijn gastbroertje. Daarna maakten ze muziek, en keken we een film. Helaas. 5 minuten in de film viel Just in slaap, en 2 minuten voor het eind werd Just wakker. Ja, dan moet je ook geen film aanzetten om half 2 ’s nachts.

Zaterdag voor het eerst een keer naar een club gegaan zoals ik het gewend ben. Iets met een dansvloer en DJ. Natuurlijk was het niet helemaal hetzelfde. Drankjes halen gaat met een prachtig systeem: Je entreeticket kost je R$30, of R$60. Bij R$60 zitten er ook drankjes bij volgens mij. Bij binnenkomst geef je je naam en telefoonnummer, en dan krijg je een pasje voor de avond. Elke keer als je een drankje haalt geef je je pasje, en aan het eind van de avond betaal je alles. Erg handig vind ik. Beneden had je een dansvloer en DJ, en op een dakterras een soort lounge-relax hoek.

Zondag met mijn gastvader, gastbroer- en zus naar Maringá Fashion Mix gegaan. Komt neer op dat het een modeshow is voor bedrijven. Niet voor consumenten. We hadden om een of andere reden een van de beste plekken, eerste rij, einde catwalk. Moet zeggen dat ik het voor een keer wel leuk vond om te zien, zo’n modeshow.
Op het eind kwam er iemand naar me toe, of ik in Maringá woonde. Hij gaf zijn naam en nummer, en of ik hem een keer wil bellen voor foto’s. Zal wel zijn omdat ik een van de weinige blonde jongens met blauwe ogen ben uit de omtrek. Zit nog een beetje te twijfelen of ik het voor de grap misschien ook maar moet doen, of het als een compliment op ga vatten en het daarbij laat.
Volgende dag zag ik mezelf op de tv zender van Parana, chillend op de voorste rij in het publiek.

Heb ik verder nog iets gedaan deze week… Iets dat het waard is te vertellen. Niet echt. Het was in principe een rustige week. Ik kan hier wel 5 minuten gaan vertellen hoe de achterband van mijn fiets in 2 seconden leegliep terwijl ik aan het fietsen was, en ik kan hier wel gaan vertellen over hoe ik een nieuwe oefeningenkaart heb gekregen bij de fitness, maar als ik dat zou doen wordt deze blog een soort Twitter met meer dan 140 tekens, dus dat gaan we maar niet doen.

Ik ben eergister met een andere exchange student, uit Denemarken, naar de nieuwe James Bond film gegaan. Kwam 2 mensen tegen die ik kende, die er ook heen gingen. Zij boden ons aan om ons terug te brengen naar huis. Die uitnodiging nam ik met open armen aan :)
Maar die Deen.. Hij spreekt zo goed Portugees, en zit hier ongeveer 20 dagen langer dan ik. En met hij spreekt echt goed Portugees, bedoel ik echt goed Portugees. Ik voel me dan echt kut als ik iets niet weet te zeggen, en hij dat zonder veel nadenken er bijna vloeiend uitrolt. Voel altijd een kleine vernedering als ik iets niet weet in het Portugees, en in Engels moet praten. En daar baal ik van.

Vandaag lekker geen school. Het is echt baggerweer op dit moment. Van dat miezerige geregen. Ja, ook Brazilië heeft niet altijd zon..

So long my people, hopelijk brengt mijn volgende blog jullie meer.

  • 09 November 2012 - 18:48

    Karin:

    Wauwie toch weer een mooi verhaal zoon! En ja, een fotoshoot, ha ha doen :)!
    Jouw Portugees gaat zo te lezen èn te horen (laatst) echt wel goed hoor. Voel je niet bezwaard, het is toch niet niks...
    Nou een heel goed weekend, liefs vanuit Maarkel,
    X mams
    ps Is de Bondfilm ook iets voor mij Just? Ruud en Doeke willen ook gaan...

  • 10 November 2012 - 13:15

    Rick D.:

    Just wordt famous, die Bondfilm is idd vet, heb 'm ook gezien :)

  • 10 November 2012 - 13:15

    Rick D.:

    Just wordt famous, die Bondfilm is idd vet, heb 'm ook gezien :)

  • 12 November 2012 - 23:37

    Janneke Boersma:

    Het eerste blog, dat ik nu lees en ben absoluut niet teleurgesteld. Angstig en ontzettend zenuwachtig en zwaar verdoofd, zat ik in de tandartsstoel bij je vader en niet in staat te reageren op jouw vaders enthousiaste gesprekken over jou en vooral jouw blogs, die hij ontzettend waardeerdt. Het enige wat ik me tijdens dat vreselijke moment wel bewust van was jouw blog lezen, vandaar.... En nog bedankt, dat jij mij die kans gunt. Dag Just, verheug me op de Vlgd.

  • 13 November 2012 - 18:51

    Rob:

    Niets gebeurd, maar toch weer een bijzonder verhaal. Just, man, misschien sta je in de volgende " Jan ".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Just

18 Augustus naar Brazilië om daar een jaartje te vertoeven in de 65 jaar jonge stad Maringá. 17 jaar (29'11'1994) Gaan um rocke

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 28276

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 13 Juli 2013

Jaaruitwisseling naar Brazilië

Landen bezocht: