De twee weken alweer dik voorbij - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu De twee weken alweer dik voorbij - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu

De twee weken alweer dik voorbij

Blijf op de hoogte en volg Just

06 September 2012 | Brazilië, Maringá

Al het goed is is dit alweer mijn achttiende dag in Brazilië. En dat vloog voorbij. Als de tijd het hele jaar in dit tempo gaat ben ik in no-time al weer terug in Nederland..
Afgelopen weekend was mijn eerste weekend in Maringá zelf. Het weekend daarvoor was ik immers met Christio en Marcia naar hun zomerhuis (Zie vorige blog)

Zaterdag was er feest van een meid die 15 geworden was. En dan MTV style feest. In het kort: Ziek veel mensen, glazen tafel bedekt met bonbons, zoveel dat je het glas eigenlijk niet meer kunt zien, een gitarist/ zanger, Dj, buffet (2x) open bar met cocktails met dry ice, nou, laat ik het in het kort samenvatten dat het nogal groots was.
De zondag daarop naar de boerderij van de opa en oma Weffort, om wat andere familieleden te ontmoeten. Zondags gaan ze vaak naar die boerderij.
Het is een grote boerderij met veel land.
Mensen zijn zo ontzettend vrij hier, ongelofelijk. Je kent ze nog maar geen uur of je hebt al een nieuwe uitnodiging binnen.

En hoo, voor ik het vergeet te melden. Zaterdag naar de Rotaryclub gegaan om alle andere uitwisselingsstudenten uit Maringá en omstreken te onmoeten. Zijn er best wat! we hebben een rondrit door de stad gemaakt in een mooie bus. Als echte rastoeristen.

Zo nu en dan mis ik Nederlands spreken. Om even lekker in mijn eigen taal te praten tegen iemand. Gewoon voor een keer vloeiend communiceren. Het woordenboek dat mams me meegegeven had wordt na 18 dagen al bij elkaar gehouden met plakband.

Gister ben ik naar de gym gegaan. Ik mag daar wanneer ik wil gratis heen van de eigenaar. Een Rotarian. Een mooie grote gym. Lekker afmatten.

Even denken. Wat heb ik nog meer gedaan in de afgelopen tijd. Ik ben met wat kinderen uit een andere klas en 2 andere exchangers gaan lunchen na schooltijd in een restaurantje, wat overig ontzettend goedkoop is, al het eten hier überhaupt, en daarna hebben we een tijd lang door het park gewandeld. Leven daar schildpadden, aapjes, pauwen, alle beestjes die je schattig of vet vindt. Ze zijn er.

Vandaag gaat het dan beginnen. Mijn gastfamilie stuurt me naar het kamp der kampen. Het kamp dat de andere kampen overheerst. Kerkkamp! Woei!
Van Donderdag tot Zondag.. Als een niet- religieuze. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, maar volgens mijn gastouders is het een goede kans om veel contacten op te doen.
En volgens mijn gastbroertje lopen er knappe dames rond. Dat is meer motivatie :)

Het spijt me voor een nogal onsamenhangende blog dit keer.
Laat in de reacties vooral een reactie achter, en laat me ook even weten wat je adres en postcode is, wellicht krijg je dan ooit in het jaar een kaartje op je deurmat uit Brazilië?

Amen.

  • 06 September 2012 - 19:07

    Bram:

    Als het kerkkamp is heb je niks aan mooi meiden, eerst trouwen jochie haha. Over dat feest was het echt een project x ding, gewoon door hele huis en in achtertuin en alles of gewoon op locatie? als het houseparty was zou het super sick zijn haha

  • 06 September 2012 - 19:07

    Bram:

    Als het kerkkamp is heb je niks aan mooi meiden, eerst trouwen jochie haha. Over dat feest was het echt een project x ding, gewoon door hele huis en in achtertuin en alles of gewoon op locatie? als het houseparty was zou het super sick zijn haha

  • 06 September 2012 - 19:07

    Bram:

    Als het kerkkamp is heb je niks aan mooi meiden, eerst trouwen jochie haha. Over dat feest was het echt een project x ding, gewoon door hele huis en in achtertuin en alles of gewoon op locatie? als het houseparty was zou het super sick zijn haha

  • 06 September 2012 - 19:07

    Bram:

    Als het kerkkamp is heb je niks aan mooi meiden, eerst trouwen jochie haha. Over dat feest was het echt een project x ding, gewoon door hele huis en in achtertuin en alles of gewoon op locatie? als het houseparty was zou het super sick zijn haha

  • 06 September 2012 - 19:13

    Rob:

    Het is weer fijn een verslag van je te lezen. Van onsamenhangend zijn, merken we niet veel dus schrijf lekker van je af!
    Goed te lezen dat je zoveel leuke mensen ontmoet. Probeer vooral ook ons volgend jaar die warmte te leren, lijkt ons een goed plan.

    Veel plezier op kerkkamp, God zij met je....

    Groeten van Rob, Maris en Cees en Karin

  • 06 September 2012 - 20:33

    Rick D.:

    Haha, lekker op kerkkamp xD, leuk weer om wat van je te horen, keep it up! zou ik zeggen :)
    Is dat kerkkamp alleen die paar dagen ja? Zou je veel langer verwachten.
    Feesten houden kunnen ze daar blijkbaar ook goed :P

    Anyways, als je vragen over God hebt, vraag ze aan mij/mijn pa , hij en ik weten alles :P

    kaartje zou btw wel lachen zijn xD,,

    Tolweg 3
    7475BG Markelo, duh!

  • 07 September 2012 - 11:45

    Karin:

    Ha, klinkt goed zoon! Heel fijn van je te lezen. Heel veel plezier in 'het kamp der kampen' :))
    Dikke knuffel vanuit Bretagne, een jachthaven vanwaar we deze navelstreng (free WIFI ;) gevonden hebben... XXX

  • 08 September 2012 - 09:05

    Erika:

    Hey Just,

    Ik lees het al, je geniet!
    Feesten, genieten van de zon (je leeft volgens mij alleen maar buiten) en naar de gym.
    Er komt een hele andere Just terug denk ik zo.
    Mooi man.

    Heerlijk om je verhalen te lezen, zodra ze binnenkomen klik ik het direct aan.
    Hou ons vooral op de hoogte. Ik ben ook benieuwd naar wat jullie daar zoal eten?
    Is het vooral veel en echt alles? Of heb je al wat lekkkere Braziliaanse lekkernijen voorbij zien komen?

    En voor de zekerheid ook ons adres ;-)
    Erika & Jack
    Turfsingel 58b
    9711 VV Groningen

    x-ies

  • 12 Oktober 2012 - 15:35

    Ted En Tiny:

    Kerkkamp.....je wordt er nooit minder van.Als je terug bent heb je vast iets stichtelijks over je.Dat moet dan wel even wennen misschien. Ja, die openheid naar anderen toe, dat kunnen veel mensen hier niet opbrengen. Hoewel, er is in dat opzicht veel verschil in de regio's van ons kleine landje.
    Je moet al het goede van je reis maar bewaren.
    Tot lezens!
    Ted en Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Just

18 Augustus naar Brazilië om daar een jaartje te vertoeven in de 65 jaar jonge stad Maringá. 17 jaar (29'11'1994) Gaan um rocke

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 28276

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 13 Juli 2013

Jaaruitwisseling naar Brazilië

Landen bezocht: