Camboriú, en een enigszins uitgekomen voorspelling - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu Camboriú, en een enigszins uitgekomen voorspelling - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu

Camboriú, en een enigszins uitgekomen voorspelling

Door: Just

Blijf op de hoogte en volg Just

16 Januari 2013 | Brazilië, Maringá

Hallo mensen.

Op dit moment ben ik in Camboriú. Een strandstad redelijk dichtbij Maringá.
Met de bus is het 11,5 uur rijden. Als je een reis van 11,5 uur hebt, hoop je natuurlijk naast een schone jonge dame gezeten te worden. Maar in de realiteit, gebeurd dat helaas nooit. En inderdaad, ook dit keer was de stoel naast mij gegeven aan een vrouw van een jaar of 65 - 70. En praten hè, God wat kon die praten.

Nou had ik eigenlijk helemaal geen zin om alleen te luisteren en "Ja" zeggen in haar pauzes voor het ademhalen tussendoor, dus vertelde ik haar opzettelijk in mijn slechtste Portugees: "Sorry, ik ben een uitwisseling, ikke niet goed spreken Portugees." Wat werd beantwoord met "Oh? Leuk. Dus, waar was ik. Oh ja, mijn tante. Ze ging dus naar de supermarkt, en toen..." Beloofte een lange reis te worden.

Daarna een taxi gepakt naar het appartement van Inez, de vrouw van mijn vorige Hostvader. Toen ik binnenkwam werd er druk poker gespeeld. Ik ben aangeschoven om het potje te winnen.

Inez en haar twee dochters, Flavio (Hostvader), en Felipe (Gastbroertje) waren er al een tijdje. Ze hebben een appartement op de negende verdieping, anderhalf blok van het strand. In mijn bed hoor ik de golfen 's nachts omslaan. Heerlijk.


Donderdag ben ik hier gekomen. Nou kan ik je zeggen, het is hier prachtig. Veel mensen uit Maringá hebben een tweede huis hier. Kom redelijk vaak mensen tegen die ik herken, of ken.

De eerste avond zijn we naar het strand gegaan. De zee is ontzettend warm. Ik durf jullie te vertellen dat dit wellicht de warmste zee is waar ik in geweest ben. Al vinden Brazilianen het nog steeds 'Ijzig'.
Er hangt hier een relaxte sfeer, veel restaurantjes en barretjes, smal druk strandje, maar niet te druk. Met andere woorden; niet gek dat zoveel mensen hier een tweede huisje hebben.

Maringá heeft 5 uitwisselingsstudenten. Ik ben nummer 4 die hiernaartoe is geweest. Ik ben hier een Duitse uitwisselingsstudente tegengekomen die ik ken, mijn gastbroer kwam een Deen tegen, en iemand op Facebook (Nederlandse uitwisselingsstudente) schreef dat ze hier net weg was gegaan, en als ik wegga ze daarna weer terugkomt. Lopen we elkaar net mis..

Tweede avond hier weer naar het strand gegaan. Broertje en zijn vrienden hadden instrumenten mee, dus er werd gezellig muziek gemaakt, beetje gekloot. Nou ben ik zelf helaas op deze wereld gezet om uit triangels en luchtgitaren nog valse noten te halen, maar het was heel relaxed.
Er zijn hier veel plekken om uit te gaan, veel Brazilaans schoon en Braziliaanse bikini's, met andere woorden, VRIENDEN! KOM!


Ik ben nu ongeveer op het eind van mijn blog, maar er is nog 1 ding dat ik met jullie delen wil. In een van mijn eerste blogs schreef ik het volgende, waar ik even op terug wil komen:

"Ik verwacht dat de meren droog staan, de regen kookt en m´n spuug in m´n mond zal verdampen."

Nou, het valt in principe mee, ben er ondertussen wel aan gewend, maar over dat de regen kookt, ik heb letterlijk regen zien verdampen nadat het de grond raakt. We reden over de weg op oudjaarsdag. Het regende, en we reden letterlijk door opstijgende stoomwolken die van de weg kwamen. Dus, een derde van mijn voorspelling is uitgekomen!

... Min of meer.

  • 16 Januari 2013 - 18:19

    Karin:

    Hey lieve Just,

    Ik kom net binnen van een ultiem wintersportmiddagje: o.a. met Wendy langlaufen op de Herikerberg en net een sneeuwpop met haar in de tuin gemaakt. Even nog een ultiem receptje voor snert opzoeken en daar komt jouw blog binnen...
    Wauw. Is dat niet een enorme tegenstelling?
    Dit lees ik met voortdurend een glimlach om mijn mond..., geweldig!
    Veel plezier daar nog Just!
    Tot horens,
    Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Just

18 Augustus naar Brazilië om daar een jaartje te vertoeven in de 65 jaar jonge stad Maringá. 17 jaar (29'11'1994) Gaan um rocke

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 28215

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 13 Juli 2013

Jaaruitwisseling naar Brazilië

Landen bezocht: