Time gone by - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu Time gone by - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu

Time gone by

Door: Just

Blijf op de hoogte en volg Just

04 Februari 2013 | Brazilië, Maringá

"Hey Just!"
"Hey!"
"Alles goed?"
"Zeker"
"Jeetje man, wij hebben elkaar ook al lang niet meer gezien zeg... Hoelang geleden denk je dat de laatste keer was?"
"Umm... Lang geleden!"
"Maar je herinnert me nog?"
"Ja, natuurlijk!"

'Tuurlijk'. Dat was enige leugen die ik in dat gesprek gebruikt had. Hele tijd lang met een vreemde voor mij lopen praten in het winkelcentrum. Na 10 minuten gooide ze haar haren los en schoot me te binnen wie het was. Een meisje, die ik in ongeveer mijn 1e maand op een churrasco had leren kennen.

Dit overkomt me vaak, en ik denk dat dat voor elke uitwisselingsstudent wel geldt. Deze dag was het me 2 keer overkomen binnen een uur.

Dit gebeurde in het winkelcentrum, waar ik een cadeau aan het kopen was voor Luisa, mijn eerste gastzusje die 2 dagen later (Gister) 14 jaar wordt. Wat koop je in godsnaam voor een zusje die 14 wordt?
Ik heb nooit een zusje gehad. Laat staan een die 14 wordt. Wat koop je?
Ik heb maar een fotolijstje gekocht. Een waarvan ik denk dat meisjes het schattig vinden.

Ook kocht ik 6 goeie bonbons voor haar, omdat meisjes nou eenmaal van chocolade houden. Met opzet koos ik 1 bonbon waarvan ik weet dat ze die niet heel lekker vindt. Persoonlijk, vind dat juist een van de beste. Bedoeling dus dat ze die aan mij zou geven. (Mensen, 1 van de 6 vind ik heel redelijk, ik overwoog 2/3).

Helaas. Aangekomen op het feestje keek ze niet echt om naar de cadeautjes. Ze pakte het niet uit, ze gaf het mee aan mijn vorige gastmoeder die de cadeautjes thuis neerzette. Op het eind vroeg Luisa zelfs of ik eigenlijk ook iets gegeven had. Ik vind mijn gastzusje super, echt waar. Maar dit vond ik heel jammer. Ik had namelijk graag mijn bonbon gegeten.

Weten jullie wat trouwens een hele nare ervaring is? Ik zal het je vertellen. Als je lekker in een hangmat ligt, lekker relaxen, AL je kleren aan, en dan komen er 6 vrienden aan met een waterpistool. Ik dacht slim te zijn en sloeg de randen van de hangmat over mijn lichaam heen als een cocon. Ze lieten het daar helaas niet bij zitten. De hangmat werd ontdaan van de haken, en zo werd ik als cocon het zwembad ingeworpen.

1 Februari is mijn nieuwe gastbroer gearriveerd in Brazilië. Hij heeft zijn uitwisseling in Sydney, Australië afgerond. Mateus is 18 jaar, net als ik, en ik mag hem wel. Volgens mij ga ik nog voldoende lol met die vent beleven. 'S ochtends hebben we hem opgehaald. Ontzettend vroegertje, 8:30 mijn bed uit. (<3 zomervakantie) Na zijn thuiskomst allemaal Braziliaans eten, zoals het heilige pão de Queijo, Guarana (frisdrank), wat vruchten, etc.
Die avond veel mensen in huis gehad.


Zoals sommige van jullie weten, ik ben op reis geweest door Nordeste, wat geweldig was. Tijdens mijn eerste dagen, (voordat mijn portemonnee gestolen werd) heb ik meerdere malen geprobeerd te pinnen. Elke keer gaf de automaat me een "Connection error", en er werd me verteld dat de transactie was gestopt. Maar er is wel gewoon elke keer van mijn rekening afgeschreven. En toen was Just blut en kan Just zich geen feestjes meer veroorloven. Laat staan cadeautjes die niet geopend worden.

Maar mensen, ik wil mijn blog niet triest afsluiten. Want ik ben blij. Waarom ? Ik kan het jullie niet precies uitleggen, maar ik val vaak met een glimlach in slaap.

  • 04 Februari 2013 - 13:47

    Bram:

    Klinkt allemaal vet chill, spreek je!

  • 04 Februari 2013 - 13:52

    Karin:

    Hey zoonlief,

    Jouw laatste zin: geweldig Just! Heel goed dat je minder goeie ervaringen kunt relativeren, en dat niet je basis gevoel laat beïnvloeden...
    Mooi verslag verder weer hoor! Ik heb je net gesproken, dus laat het hierbij...
    Liefs uit Markelooooo,
    mams

  • 04 Februari 2013 - 14:34

    Rick D.:

    + veel voor het einde :) ! Tijd van je leven heb je daar als ik zo jouw reisverslagen doorlees :)

  • 04 Februari 2013 - 18:09

    Anneke:

    Hallo Just,
    Ik dacht, zo eindelijk eens een wat minder leuke ervaringen. Maar jij laat je niet omver blazen. wat een supervent ben je toch.
    Ik blijf een trouwe lezer en geniet van je verhalen. Wat een heerlijke tijd heb je toch!!

    Groetjes, Anneke

  • 04 Februari 2013 - 19:59

    Rob:

    Dit was weer een leuk bericht van je.
    Hé. misschien vinden die meisjes je wel leuk!
    Ik wens je baja plezier toe met je nieuwe broer.
    Wij mogen op dit ogenblik je tegen exchange studente hier ontvangen: Wendy. Leuke meid met humor. Die vervangt jou een klein beetje ;-)
    Hoop trouwens dat je financieelweer uit de voeten kan!

    Spreek je!
    Rob

  • 08 Februari 2013 - 13:27

    Ted En Tinie In Besneeuwd Goutum:

    Hoi Just.

    Zonder geld in een ver land... Geen pinpas,arm...en toch glimlachend in slaap vallen, dat is levenskunst.
    Petje af, jij komt er wel! Wat een avontuur, zo'n reis.... Benieuwd om je straks in levende lijve alles te horen vertellen. Wij krijgen ook al weer een beetje de kriebels om naar Amelland te gaan.Sneeuw en regen vervelen snel.
    Groetjes uit Goutum.
    T en T.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Just

18 Augustus naar Brazilië om daar een jaartje te vertoeven in de 65 jaar jonge stad Maringá. 17 jaar (29'11'1994) Gaan um rocke

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 28202

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 13 Juli 2013

Jaaruitwisseling naar Brazilië

Landen bezocht: