De stiefvader en de moeder over de vloer (Part 1) - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu De stiefvader en de moeder over de vloer (Part 1) - Reisverslag uit Maringá, Brazilië van Just Jongkees - WaarBenJij.nu

De stiefvader en de moeder over de vloer (Part 1)

Blijf op de hoogte en volg Just

11 Maart 2013 | Brazilië, Maringá

Wat? Zijn je stiefvader en je moeder over de vloer geweest?
Ja, mijn stiefvader en moeder zijn over de vloer geweest.

De ochtend dat zij aankwamen heb ik ze met mijn gastbroer opgehaald. Heb ze een goede Braziliaanse maaltijd de magen ingedrukt, daarna heb ik ze Maringá laten zien.
Eerst bracht ik ze naar 1 van de 2 parken, waar je een soort +- 40 cm lange aapsoort hebt. Die waren helaas niet te spotten. Toen heb ik ze naar het andere park gebracht. Dat is het park die je ook daadwerkelijk kunt betreden. Het duurde niet lang voor ze hier al wat mooie vogels en vlinders zagen vliegen. Na een minuut of 5 kwamen we op de plek waar je een goede kans hebt aapjes te zien. Hier zijn het de kleinere soort van +- 15 centimeter (excl. staart). 1 kwam redelijk dichtbij, en die hebben ze volgens mij goed de lens van hun fototoestellen laten zien.

Even later kwamen we bij het meertje in het park aan, waar ik ze de schildpadden liet zien. Zijn later nog wel wat andere dieren tegengekomen, maar dit waren de hoogtepuntjes.
Op de terugweg de kathedraal even laten zien, suikerrietsap met citroen laten drinken, en toen we langs het andere park kwamen was die andere aapsoort (de grotere) toch nog rijk aanwezig.

Wat een eerste dag voor ze.
Schildpadden, apen, vogels, vlinders..

Hierna zijn we naar 'de boerderij' van mijn eerste gastgezin gegaan. Prachtig vonden ze het. Het is daar ook prachtig, dus echt een keuze hadden ze er niet in. Vruchten gegeten waarvan ze het bestaan niet afwisten, kennis maken met de familie, naar de 2 kleine meertjes op hun land, etc.

En een geluk met het weer dat ze hadden. De 2 dagen dat ze er waren scheen de zon. En dan heb ik het over schijnen schijnen. De zon was gul die dag.

Dag 2 in Maringá (Ze bleven hier 2 dagen, daarna zijn we gaan reizen) had ik de uitwisselingsstudenten uit de stad bijelkaar gesprokkelt, om ze kennis te laten maken met moeders en de bonusvader.

Daarna hebben ze op zichzelf een wandelingetje gemaakt door de stad, waarna ze met mijn rotaryclub naar een churrasco zijn gegaan.

De dag daarop stapten we op de bus, naar Foz de Iguaçu. Dat is een busreis van ongeveer een uur of 8. Klinkt veel, is het ook, maar is heel goed te doen. Zijn echt kwaliteitsbussen altijd.

Foz de Iguaçu is een plek op de grens van Brazilië en Agrentinië, met enorm, enorm mooie watervallen. Het is een van de mooiste plekken van Brazilië waar ik geweest ben. Echt waar. Wat een mooi geweld. En groot.
We zijn in een boot ook onder 1 van deze watervallen doorgeraced. Dat water valt hard, maar het is wel een gave ervaring om er echt zo in te zijn. Hier ben ik trouwens ook de eerste Nederlands tegengekomen tijdens mijn hele exchange. Na een maand of 6/7.

Na dit watergeweld zijn we naar parque das aves geweest. Vele mensen adviseerden dit park van vogels. Wij vonden het een beetje een grote dierentuin. Het was mooi, om zo tussen de toekans te lopen en zo dichtbij een foto ervan te nemen, maarja, je loopt wel door een hok heen. Zou het niet aanraden als je ergens uit kiezen moet, maar het is wel leuk om even doorheen te lopen en met een papegaai op je arm te eindigen.

Tweede dag zijn we naar een dorpje in Argentinië gegaan. Konden ook naar de andere kant van de watervallen, maar de dag daarvoor hadden we eigenlijk wel genoeg liters water naar beneden zien denderen.
Het dorpje in Argentinië was eigenlijk een soort toeristenstadje, maar dan zonder de toeristen. De zon scheen heel fel. Lekkere biefstuk gegeten, souvenirtje gekocht, en
Was ook een prima, PRIMA dagje.

Volgende dag: Op naar Manaus, de Amazone in! Dat zal ik jullie besparen voor deze blog, anders wordt het allemaal wel heel lang. Volgende blog dus!
Spannender.. Enger.. Walgelijker.. Verassender.. en levendiger.. (Moet de mensen toch een beetje warm houden voor mijn blogs niet? Vandaar deze laatste cliffhanger)

Bedankt voor het lezen vrienden en familie!

  • 12 Maart 2013 - 17:24

    Tiny En Ted:

    Hallo Just,

    Even reageren op je laatste reisverslag.Je hebt Karin en Ruud prima rondgeleid als ik dat zo lees.Een paar fijne dagen waren het.Nu zijn ze zelf dat fantastische land aan het verkennen en ze genieten! A.s. zaterdag zijn ze weer thuis en dan krijgen we uitgebreide verslagen te horen en te zien.Maar ....als jij straks weer in dit kikkerland bent...da's heel andere koek. Jouw reisverslagen lezen we graag.Ga maar mooi zo door.Nog een heel fijne tijd gewenst.Hier vriest het en en er komt weer sneeuw! BRRR.We wachten met smart op de lente.
    Groeten uit Goutum.
    T en T.

  • 14 Maart 2013 - 18:20

    Anneke Feddema:

    Hallo Just,
    Wat fijn dat Karin en Ruud er waren. Hoe was dat voor jou om ze te zien?
    Het blijft leuk om je avonturen te lezen. Weet je.....ik denk dat ik ook maar naar Brazilië ga.
    Als jij er nog even blijft, kan ik sparen en dan ben jij mijn gids!:-))
    (Dat krijg je er nou van....van al die smeuïge verhalen:-))

    Groetjes, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Just

18 Augustus naar Brazilië om daar een jaartje te vertoeven in de 65 jaar jonge stad Maringá. 17 jaar (29'11'1994) Gaan um rocke

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 28201

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 13 Juli 2013

Jaaruitwisseling naar Brazilië

Landen bezocht: